O festivalu

UnderhillFest je posvećen dugometražnim dokumentarnim filmovima nastalim u malim kinematografijama i nezavisnim produkcijama, filmovima koji su se nametnuli inovativnošću,idejom i snagom svojih priča. UnderhillFest kao takav predstavlja pravi izazov u Crnoj Gori,i u programskom i producentskom smislu.

Cilj našeg festivala je prvenstveno edukacija javnosti o posebnom mjestu koje ovaj filmski rod uživa u svjetskoj kinematografiji, kao i o moći koju dokumentarni filmovi imaju u predstavljanju i rješavanju kako onih gorućih, tako i onih naizgled nebitnih, društvenih problema u svijetu.

Naš festival je u svakom smislu human i društveno angažovan projekat: izdvojen iz bilo kakvih institucionalizovanih okvira, otvoren, pomalo alternativan i buntovan, namijenjen isključivo slobodnom, radoznalom i kreativnom posjetiocu koji voli filmsku umjetnost i koji prepoznaje ozbiljnost problema kojima se dokumentarni filmovi bave. Naš festival je uspio da nađe put do svoje autentične publike, od regularnih ljubitelja dokumentarnog filma, preko studenata željnih saznanja o ovom filmskom izrazu, pa do stručne javnosti koja doprinosi kolektivnoj filmskoj edukaciji.

Produkcijski koncept – kako smo počeli

Kreativni i osnivački tim Telekom UnderhillFesta hrabro je krenuo u organizovanje događaja kakav do tada nije postojao u Podgorici. Hrabrost ovakvog poduhvata još je očiglednija kada se zna da u Crnoj Gori nema filmske industrije u pravom smislu te riječi, već samo jedan niz poduhvata talentovanih pojedinaca koji svojim ličnim angažovanjem pokušavaju da povrate staru slavu crnogorske kinematografije. Na drugoj strani odsustvo klasičnih bioskopskih dvorana (uz izuzetak multipleksa u Delta centru) značilo je da za nas kao organizatore festivala nije postojalo „prirodno“ stanište, te smo odlučili da se vratimo izvorima i festival započnemo u jednoj kafanskoj bašti kao što je i sam film započeo svoj pohod iz salona Gran kafea u Parizu.

Organizovati ovakav događaj znači, takođe, suočiti se sa tužnom činjenicom da naša zemlja nema sluha za potrebe kulture, niti spremnosti da odvoji dovoljna finansijska sredstva za projekte u toj oblasti. Obezbijedititi bilo kakvu finansijsku podršku za kulturne događaje ravno je podvigu. Prema tome, sa minimalnom spoljnom podrškom dobročinitelja, u atmosferi nevjerice i sumnji uspjeli smo da pokrenemo festival, obezbijedimo logističke uslove, učešće izuzetnih filmskih ostvarenja iz svijeta i pružimo podgoričkoj publici jedan niz uzbudljivih filmskih večeri.

Uprkos nedostatku sredstava uspjeli smo da prikupimo svu potrebnu opremu, obezbiejdimo filmove, dovedemo u Podgoricu autore prikazanih filmova, jednom riječju da stvorimo u jednoj podgoričkoj bašti atmosferu filmske svečanosti. Istina, nije tu bilo crvenih tepiha i glamura, ali je bilo mnogo razgovora, diskusija i rasprava o viđenim filmovima, o svijetu koji su ti filmovi prikazivali, i o umjetnosti pokretnih slika uopšte. Pošavši od ideje da je Podgorici potreban još jedan kulturni događaj, da je iz različitih razloga film skliznuo na marginu društvene pažnje, da se uprkos svim preprekama i nedostatku sredstava, znanjem, umješnošću i voljom može stvoriti nešto lijepo i značajno mi smo od Underhill festivala načinili nezaobilazni datum u kulturnom kalendaru glavnog grada.

Pored toga, za partnerstvo u organizaciji festivala interesuju se uspješne crnogorske kompanije i institucije. Dosadašnje iskustvo pokazalo je da su mediji u Crnoj Gori, pa i u regionu, jako zainteresovani za ovaj događaj, pa o UnderhillFsetu pišu i izvještavaju svi sa velikom pažnjom i interesovanjem.

Karakterni maslačak

Maslačak se pojavljuje svuda: u nepristupačnim predjelima, na planinama, livadama, ali i usred betonske džungle, u uskim ulicama, trotoarima i ćoškovima gradskih četvrti. Baš kao i teme kojima se dokumentarni filmovi bave.Naš zaštitni znak simbolizuje i početak nečeg novog, osvježavajućeg, kao što je Underhill-Fest. I najzad, maslačak u potpunosti oslikava karakter našeg festivala jer simbolizuje sposobnost da se opstane pod najnepovoljnijim uslovima.

UnderHillFest tim

Anđelka Nenezić je zvanje diplomiranog producenta stekla je na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju. U toku školovanja pohađala je mnogobrojne specijalističke kurseve iz oblasti medija i filma u Podgorici, Beogradu, Londonu i Parizu. Njeno profesionalno producentsko iskustvo karakteriše raznovrsnost projekata: od rada u Javnom servisu TVCG, preko dugometražnog igranog filma Bore Lee, video art projekta FWDEver u okviru BELEF-a, do angažmana u reklamnoj agenciji Adria Media i producensko – distributerskoj kući za dokumentarni film Around The World.

Vuk Perović jedan je od najznačajnijih filmskih kritičara u Crnoj Gori. Urednik filmskog i serijskog programan na RTCG. Radio intervjue sa svijetskim poznatim filmskim rediteljima Nikitom Mihalkovim, Fatihom Akinom, Kristijanom Munđiuom, Majklom Radfordom, Žozeom Padiljom, Emirom Kusturicom, Goranom Paskaljevićem i drugima. Sekretar je crnogorske sekcije FIPRESCI-ija (Međunarodno udruženje filmskih kritičara) a bio je član FIPRESCI žirija na međunarodnom filmskom festivalu u Bratislavi 2005. i na festivalu u Herceg Novom 2007. godine. Član žirija za nagradu Nebojša Đukelić na beogrdaskom FESTU (2015). Bio zamjenik glganog urednika i urednik kulture u Dnevnim novinama. Bio urednik filmskog i serijskog programa na Atlas televiziji i autor emisije o kulturi. Pisao za internet portal o kulturi u Jugoistočnoj Evropi “Southeast Europe: people and culture”. Pisao za dnevne listove “Pobjeda”, Podgorica i “Građanski list”, Novi Sad, nedjeljnike “Reporter” Beograd, “Bulevar” Novi Sad i druge. Radio u novinskim agencijama “Beta”, Beograd i “Mina”, Podgorica. Sarađivao sa produkcijskom grupom “Mreža”, Beograd.

Biljana Vušović je na Fakultetu vizuelnih umjetnosti završila osnovne, specijalističke i magistarske studije, a na istom je angažovana u nastavi od školske 2010. godine. Pored rada u nastavi ostvaruje se u nizu praktičnih djelatnosti iz oblasti audiovizuelne produkcije.

Miroslav Minić profesor je crnogorskoj jezika i književnosti u Gimnaziji „Petar I Petrović Njegoš“ u Danilovgradu. Bio je urednik rubrike za kulturu u dnevnim novinama „Republika“. Stalni saradnik je časopisa „Monitor“. Autor je dvije izložbe kolaža “Dnevnik čitanja” i “Novi Dnevnik čitanja”, koje je radio zajedno sa učenicima (Dvorac Petrovića u Podgorici). Jedan je od reditelja pozorišne predstave “O ćutanju i drugim imitacijama sreće”. Učesnik je u dokumentarnoj drami “Sedam”, koja je bazirana na životnim pričama sedam aktivistkinja za ženska prava.

UNDERHILLFEST 2018 TIM:

  • DIREKTORICA FESTIVALA: Anđelka Nenezić
  • UMJETNIČKI DIREKTOR: Vuk Perović
  • SELEKTOR FESTIVALA: Vuk Perović
  • PRODUKCIJA: Biljana Vušović
  • ODNOSI S JAVNOŠĆU: Miroslav Minić
  • ORGANIZACIJA: Jelena Živković, Vladan Đurišić, Matija Racković
  • GRAFIČKI DIZAJN, DTP: Roman Đuranović, Radoje Vešović, GARAŽA
  • DIZAJN NAGRADA: Roman Đuranović
  • WEB DIZAJN: Ivana Ćorović
  • FOTO: Dalibor Ševaljević, Una Jovović, Milica Nedeljković
  • DIGITALNI MARKETING: Tina Kuzman
  • PREVODILAC: Marko Jusić
  • VOLONTERI: Pavle Korać, David Todorović
  • UREDNIK KATALOGA: Miroslav Minić