O festivalu

UnderhillFest je posvećen dugometražnim dokumentarnim filmovima nastalim u malim kinematografijama i nezavisnim produkcijama, filmovima koji su se nametnuli inovativnošću,idejom i snagom svojih priča. UnderhillFest kao takav predstavlja pravi izazov u Crnoj Gori,i u programskom i producentskom smislu.

Cilj našeg festivala je prvenstveno edukacija javnosti o posebnom mjestu koje ovaj filmski rod uživa u svjetskoj kinematografiji, kao i o moći koju dokumentarni filmovi imaju u predstavljanju i rješavanju kako onih gorućih, tako i onih naizgled nebitnih, društvenih problema u svijetu.

UnderhillFest je posvećen dugometražnim dokumentarnim filmovima nastalim u malim kinematografijama i nezavisnim produkcijama, filmovima koji su se nametnuli inovativnošću,idejom i snagom svojih priča. UnderhillFest kao takav predstavlja pravi izazov u Crnoj Gori,i u programskom i producentskom smislu. Cilj našeg festivala je prvenstveno edukacija javnosti o posebnom mjestu koje ovaj filmski rod uživa u svjetskoj kinematografiji, kao i o moći koju dokumentarni filmovi imaju u predstavljanju i rješavanju kako onih gorućih, tako i onih naizgled nebitnih, društvenih problema u svijetu.

Naš festival je u svakom smislu human i društveno angažovan projekat: izdvojen iz bilo kakvih institucionalizovanih okvira, otvoren, pomalo alternativan i buntovan, namijenjen isključivo slobodnom, radoznalom i kreativnom posjetiocu koji voli filmsku umjetnost i koji prepoznaje ozbiljnost problema kojima se dokumentarni filmovi bave. Naš festival je uspio da nađe put do svoje autentične publike, od regularnih ljubitelja dokumentarnog filma, preko studenata željnih saznanja o ovom filmskom izrazu, pa do stručne javnosti koja doprinosi kolektivnoj filmskoj edukaciji.

Produkcijski koncept – kako smo počeli

Kreativni i osnivački tim Telekom UnderhillFesta hrabro je krenuo u organizovanje događaja kakav do tada nije postojao u Podgorici. Hrabrost ovakvog poduhvata još je očiglednija kada se zna da u Crnoj Gori nema filmske industrije u pravom smislu te riječi, već samo jedan niz poduhvata talentovanih pojedinaca koji svojim ličnim angažovanjem pokušavaju da povrate staru slavu crnogorske kinematografije. Na drugoj strani odsustvo klasičnih bioskopskih dvorana (uz izuzetak multipleksa u Delta centru) značilo je da za nas kao organizatore festivala nije postojalo „prirodno“ stanište, te smo odlučili da se vratimo izvorima i festival započnemo u jednoj kafanskoj bašti kao što je i sam film započeo svoj pohod iz salona Gran kafea u Parizu.

Organizovati ovakav događaj znači, takođe, suočiti se sa tužnom činjenicom da naša zemlja nema sluha za potrebe kulture, niti spremnosti da odvoji dovoljna finansijska sredstva za projekte u toj oblasti. Obezbijedititi bilo kakvu finansijsku podršku za kulturne događaje ravno je podvigu. Prema tome, sa minimalnom spoljnom podrškom dobročinitelja, u atmosferi nevjerice i sumnji uspjeli smo da pokrenemo festival, obezbijedimo logističke uslove, učešće izuzetnih filmskih ostvarenja iz svijeta i pružimo podgoričkoj publici jedan niz uzbudljivih filmskih večeri.

Uprkos nedostatku sredstava uspjeli smo da prikupimo svu potrebnu opremu, obezbiejdimo filmove, dovedemo u Podgoricu autore prikazanih filmova, jednom riječju da stvorimo u jednoj podgoričkoj bašti atmosferu filmske svečanosti. Istina, nije tu bilo crvenih tepiha i glamura, ali je bilo mnogo razgovora, diskusija i rasprava o viđenim filmovima, o svijetu koji su ti filmovi prikazivali, i o umjetnosti pokretnih slika uopšte. Pošavši od ideje da je Podgorici potreban još jedan kulturni događaj, da je iz različitih razloga film skliznuo na marginu društvene pažnje, da se uprkos svim preprekama i nedostatku sredstava, znanjem, umješnošću i voljom može stvoriti nešto lijepo i značajno mi smo od Underhill festivala načinili nezaobilazni datum u kulturnom kalendaru glavnog grada.

Pored toga, za partnerstvo u organizaciji festivala interesuju se uspješne crnogorske kompanije i institucije. Dosadašnje iskustvo pokazalo je da su mediji u Crnoj Gori, pa i u regionu, jako zainteresovani za ovaj događaj, pa o UnderhillFsetu pišu i izvještavaju svi sa velikom pažnjom i interesovanjem.

Karakterni maslačak

Maslačak se pojavljuje svuda: u nepristupačnim predjelima, na planinama, livadama, ali i usred betonske džungle, u uskim ulicama, trotoarima i ćoškovima gradskih četvrti. Baš kao i teme kojima se dokumentarni filmovi bave.Naš zaštitni znak simbolizuje i početak nečeg novog, osvježavajućeg, kao što je Underhill-Fest. I najzad, maslačak u potpunosti oslikava karakter našeg festivala jer simbolizuje sposobnost da se opstane pod najnepovoljnijim uslovima.

Osnivači UnderHillFest-a

Anđelka Nenezić, direktorica festivala
Zvanje diplomiranog producenta stekla je na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju. U toku školovanja pohađala je mnogobrojne specijalističke kurseve iz oblasti medija i filma u Podgorici, Beogradu, Londonu i Parizu. Njeno profesionalno producentsko iskustvo karakteriše raznovrsnost projekata: od rada u Javnom servisu TVCG, preko dugometražnog igranog filma Bore Lee, video art projekta FWDEver u okviru BELEF-a, do angažmana u reklamnoj agenciji Adria Media i producensko – distributerskoj kući za dokumentarni film Around The World.
Sanja Jovanović, direktorica produkcije
Sanja pripada novoj generaciji producenata u kulturnom sektoru. Osnovne studije završila je na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju, a magistarske studije iz oblasti Masovnih komunikacija na Univerzitetu Lester u Engleskoj. Do sada je bila uključena u niz nezavisnih kulturnih i umjetničkih projekata, u domenu filma, kreativnih industrija, medija i komunikacija, kao što su dugometražni igrani film Opet pakujemo majmune, kampanja za kulturu Activ Art, izložba dizajna Art Directors Club iz Njujorka, i mnogi drugi. Docent je na Fakultetu vizuelnih umjetnosti na Odsjeku za audiovizuelnu produkciju.
Vuk Perović, umjetnički direktor festivala
Jedan je od najznačajnijih filmskih kritičara u Crnoj Gori. Urednik filmskog i serijskog programan na RTCG. Radio intervjue sa svijetskim poznatim filmskim rediteljima Nikitom Mihalkovim, Fatihom Akinom, Kristijanom Munđiuom, Majklom Radfordom, Žozeom Padiljom, Emirom Kusturicom, Goranom Paskaljevićem i drugima. Sekretar je crnogorske sekcije FIPRESCI-ija (Međunarodno udruženje filmskih kritičara) a bio je član FIPRESCI žirija na međunarodnom filmskom festivalu u Bratislavi 2005. i na festivalu u Herceg Novom 2007. godine. Član žirija za nagradu Nebojša Đukelić na beogrdaskom FESTU (2015). Bio zamjenik glganog urednika i urednik kulture u Dnevnim novinama. Bio urednik filmskog i serijskog programa na Atlas televiziji i autor emisije o kulturi. Pisao za internet portal o kulturi u Jugoistočnoj Evropi “Southeast Europe: people and culture”. Pisao za dnevne listove “Pobjeda”, Podgorica i “Građanski list”, Novi Sad, nedjeljnike “Reporter” Beograd, “Bulevar” Novi Sad i druge. Radio u novinskim agencijama “Beta”, Beograd i “Mina”, Podgorica. Sarađivao sa produkcijskom grupom “Mreža”, Beograd.

UNDERHILLFEST 2017 TIM:

  • DIREKTORICA FESTIVALA: Anđelka Nenezić
  • UMJETNIČKI DIREKTOR: Vuk Perović
  • SELEKTOR FESTIVALA: Vuk Perović
  • PRODUKCIJA: Biljana Vušović
  • KOPRODUKCIJA: Jelena Filipović
  • ORGANIZACIJA: Ivana Mrvaljević, Milena Bešić, Tina Kuzman, Una Jovović i Aleksandra Božović
  • ODNOSI S JAVNOŠĆU: Miroslav Minić
  • UREDNIK KATALOGA: Miroslav Minić
  • GRAFIČKI DIZAJN, DTP: Roman Đuranović, Radoje Vešović, GARAŽA
  • DIZAJN NAGRADA: Roman Đuranović
  • WEB DIZAJN: Ivana Ćorović
  • PREVODILAC: Marko Jusić

 

Miroslav Minić profesor je crnogorskoj jezika i književnosti u Gimnaziji „Petar I Petrović Njegoš“ u Danilovgradu. Bio je urednik rubrike za kulturu u dnevnim novinama „Republika“. Stalni saradnik je časopisa „Monitor“, kao i filmskog časopisa „Camera Lucida“. Autor je dvije izložbe kolaža “Dnevnik čitanja” i “Novi Dnevnik čitanja”, koje je radio zajedno sa učenicima (Dvorac Petrovića u Podgorici). Jedan je od reditelja pozorišne predstave “O ćutanju i drugim imitacijama sreće”. Učesnik je u dokumentarnoj drami “Sedam”, koja je bazirana na životnim pričama sedam aktivistkinja za ženska prava, u režiji Danila Marunovića.

BiljanaVušović je na Fakultetu vizuelnih umjetnosti završila osnovne, specijalističke i magistarske studije, a na istom je angažovana u nastavi od školske 2010. godine. Pored rada u nastavi ostvaruje se u nizu praktičnih djelatnosti iz oblasti audiovizuelne produkcije.

Jelena Filipović  je producentkinja iz Podgorice. Diplomirala na Fakultetu dramskih umjetnosti Cetinje, gdje radi kao saradnica u nastavi na predmetu TV produkcija i produkcija interaktivnih digitalnih medija. Doktorant je na Fakultetu dramskih umetnosti Beograd, Naučne doktorske studije Menadžment umetnosti i medija. Koproducent je dugometražnog igranog fllma Ispod mosta među stijenama (red: Pavle Simonović, 2016); Izvršni producent je dugometražnog igranog filma Peščanik (red: Szabolcs Tolnai 2007); Production manager je dugometražnih igranih filmova Pogled sa Ajfelovog tornja (red. Nikola Vukčević 2005); Atomski s desna (red. Srđan Dragojević 2014) i Vrijeme između nas (red. Andro Martinović 2016). Kao producent ostavrila je više stotina TV emisija, veliki broj muzičkih video klipova, namjenskih filmova, televizijskih reklama i velikih scenskih manifestacija, a radila je i u oblasti menadžmenta projekata iz kulture.

Izvršni je producent, a sa Vukom Perovićem i pokretač serijala emisija posvećenih izvještavanju sa Filmskih festivala: Berlinale, Venice Film Festival i Canne – 2008, 2009.  U periodu od 2004. do danas radila je kao producent, direktor produkcije i producent interaktivnih medija na nekoliko nacionalnih radio-televizijskih mreža, a godine 2011. bila je utemeljivač i rukovodilac projekta osnivanja televizije 777.

Ivana Mrvaljević je crnogorska glumica i producentkinja. Na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju, odsjek gluma, diplomirala je 1999. Sedam godina bila je stalni član ansambla Gradskog pozorišta Podgorica, a 2001. sa svojim kolegama osniva NVO „Teatar Mladih“. Od 2007. do 2008. bila je umjetnička direktorica Kraljevskog pozorišta Zetski dom. Od 2008. do 2010. bila je izvršna direktorica u produkcijskoj kući „MM Production“. Na Univerzitetu u Torinu, Italija, 2012. završila je Master za kinematografsku i televizijsku produkciju i cross medijalne komunikacije. Direktorica je Gradskog pozorišta Podgorica od juna 2012.

Tina Kuzman je na Fakultetu vizuelnih umjetnosti završila osnovne studije, specijalističke u Londonu i magistarske studije trenutno pohađa na Fakultetu vizuelnih umjetnost, a na istom je angažovana kao saradnik u nastavi na smjeru audiovizuelne produkcije.

Una Jovović je osnovne studije završila u Firenci, Akademija lijepih umjetnosti, odsjek fotografija. Osim fotografije interesuje je i pokretna slika pa je u istom gradu zavrsila i kurs direkcije fotografije (Scuola Nazionale di Cinema Indipendente). Posle rada i usavrsavanja u inostranstvu vratila se u CrnuGoru da se ostvari i u domovini. Trenutno je na specijalističkim studijama na Fakultetu vizuelnih umjetnosti u Podgorici.

Aleksandra Božović  diplomirala je menadžment u kulturi i umjetnosti na Akademiji umetnosti u Beogradu 2012. Između 2003. i 2006. radila kao organizator na studenskim filmovima, igranom filmu Krojačeva tajna, pozorišnim predstavama, komercijalnim TV i radio spotovima, a od 2007. do 2012 radi kao izvršni producent u produkcijskim kućama Altomedia i Entitet New Media iz Beograda, koje sarađuje sa veliki brojem marketinških agencija i kompanija u zemlji i regionu. U tom periodu su realizovane TV i radio reklame za Hypo leasing, Telekom Srbiju, Coca Colu, Apatinsku pivaru – Jelen pivo, Ministrastvo zdravlja Republike Srbije, Podravku, NLB banku, DDOR Novi Sad, Zavarovalnica Maribor, Pro Credit Banku i druge. Kao izvršni direktor Kulturnog centra Novog Sada u Novom Sadu radi od 2012. do 2016. gde je osim realizacije više od 700 programa godišnje učestvovala na dobijanju kandidature Novog Sada za Evropsku prestonicu kulture 2021, projektu digitalizacije kulturne baštine Novog Sada, organizaciji dočeka Nove godine 2013, 2014. i obilježavanja božićnih i novogodišnjih praznika.

Marko Jusić radi u Centru za ženska prava kao prevodilac i asistent na programu javnog zastupanja. Diplomirao je prevodilaštvo na Institutu za strane jezike Univerziteta Crne Gore. Jedan je od prevodilaca za multilingualni filmski časopis “Camera Lucida” i urednik portala “StopNasilju”.